ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





پاسخ به موضوع

ارسال پاسخ به این موضوع :: ثبت شرکت کنسرسیوم و جوینت ونچر

پیام شما

 

Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces)

شما میتوانید برای پیغام خود یک آیکون از لیست زیر انتخاب کنید

امکانات اضافی این بخش

  • تبدیل از www.example.com به [URL]http://www.example.com[/URL].

نمایش پست ها (ابتدا جدیدترین)

  • 2018/04/15, 23:47
    Sina homaei

    ثبت شرکت کنسرسیوم و جوینت ونچر

    هرگاه دو یا چند شخص حقوقی و یا حقیقی و یا ترکیبی از این دو با هم به منظور انجام هدفی مشارکت نمایند در واقع یک شرکت کنسرسیوم تشکیل داده اند . کنسرسیوم یک واژه لاتین می باشد و معنی این کلمه مشارکت می باشد . این شراکت در راستای به ثمر رساندن هدفی واحد و یا با اشتراک منابع و سرمایه برای رسیدن به یک خواسته مشترک انجام می شود . کنسرسیوم دارای مدت محدود بوده و اعتباری می باشد و باید پایان این قرار داد مشخص شده باشد که معمولا تاریخ پایان هدف مشترک برای این منظور مشخص می شود . شرکت های کنسرسیوم با عقد یک قرارداد و یا تفاهم نامه بین دو طرف انجام می شود که طی این قرار داد میزان مسئولیت ، مقدار سرمایه ، حدود اختیارات و وظایف هر یک از طرفین و هرگونه توافق دیگری باید ذکر شود و به امضاء هر دو طرف برسد . کنسرسیوم ها اغلب با هدف بالا بردن توانایی و سطح کیفی و عملیاتی شرکت ها بوده و در این راستا شرکت ها در تلاش هستند تا سود آوری و منافع بیشتری را کسب نمایند . اما جوینت ونچر یک قرار داد مشارکتی می باشد که به مشارکت انتفاعی ،سرمایه گذاری مشترک و مشارکت حقوقی هم شناخته می شود . جوینت ونچر در واقع یک واحد تجاری با یک هدف و ایده مشترک می باشد که می تواند این هدف تجاری ، مالی ، عملیاتی ، خیریه ای و یا فنی و ... باشد . جوینت ونچر همان اتحاد نفرات حقوقی و حقیقی و یا ترکیب این دو می باشد که مدت مشخص و محدودی ندارد و اغلب برای پروژه های بزرگ و با شاخه های مختلف این نوع اتحاد و شرکت شکل می گیرند . تفاوت شرکت کنسرسیوم و جوینت ونچر را بیشتر بدانیم. جوینت ونچر را به دو شیوه تعریف می کنند :
    • یک واحد تجاری مشترک که توسط دو تا چند مشارکت کننده در راستای تحقق هدفی معلوم شکل می گیرند .
    • مشارکت دو تا چند نفر شخص حقوقی و یا حقیقی و یا ترکیبی از این دو به مقصود استفاده از توان ، تجربیات ، دانش و اندوخته های یکدیگر برای تحقق اهداف یا هدف مشخص .

    جوینت ونچر ها به دو صورت می باشند . یا بصورت قراردادی و بدون نیاز به تشکیل شرکت و بنگاه اقتصادی و در میان گذاشتن هر گونه سرمایه ای شکل می گیرند و یا بصورت قراردادی یا همان شرکتی .در نوع شرکتی یا قراردادی طرفین برای انجام موضوع مشارکتشان اقدام به عقد قراردادمی کنند . اگر رابطه قراردادی بود شکل جوینت ونچر قانونی و رسمی خواهد بود بنابر این در این قرار داد باید کلیه موارد مانند موضوع نقل و انتقال سهام ، میزان سرمایه ، منع رقابت شرکا با شرکت و حتی مورد هایی مانند افزایش و کاهش سرمایه و نحوه آن و همچنین نحوه حل و فصل موارد اختلافی و توافقات حاصله نیز باید گنجانده شود . از آنجایی که این شرکت ها در راستای انجام هدفی تشکیل می شوند باید این هدف دقیقا تعریف و توضیح داده شود و حدود اختیارات و ابعاد اقتصادی و حتی محل فعالیت و محدوده جغرافیایی هم تعیین شود . جوینت ونچر ها معمولا در تعیین مدیران و وظایف حدود را رعایت کرده و تقسیم وظیفه می کنند . نوع همکاری بین خود را مشخص می کنند . پنهان کاری و عدم شفافیت در این شرکت ها تداوم و عمر شرکت را کاهش خواهد داد و بهترین حالت که تضمین کننده سلامت همکاری بین طرفین می باشد در واقع دخالت و سرکشی به همه امور شرکت توسط طرفین و یا نفرات تعیین شده در این شرکت ها با عناوین مختلف مانند بازرس ، نماینده ، وکیل و ... می باشد . بنابر این باید حتی در مدیریت و خط مشی و چشم انداز و رویکرد شرکت همه طرفین سهم داشته باشند و پای همه توافقات را به عنوان اطلاع کامل از شرکت امضاء کنند . سود وزیان در شرکت های جوینت ونچر به یک میزان و بسته به نوع و قالب شرکت بین سهامدارن و یا شرکا تقسیم خواهد شد . طبق قرارداد منعقده قالب فعالیت شرکت تحلیل پذیر خواهد بود . قرار داد شرکت های جوینت ونچر مطابق با نهاد های حقوقی کشور سرمایه پذیر بوده و رسمیت دارند .

    http://www.sabtviona.com/%D9%85%D9%8...86%DA%86%D8%B1

مجوز های ارسال و ویرایش